Endast för dig som CTEK-kund!
Förlängt erbjudande t.om. 31/10 2025: 35 kr/uttag/mån (ord. pris 59 kr)
Ert nya system för elbilsladdning
Välkommen till Mobility46! Inför att CTEK avvecklar Charge Portal har vi tagit fram ett unikt erbjudande, exklusivt för er, vilket innebär att vi tar över avtalsansvaret och hanteringen av er laddlösning.
Ert nuvarande upplägg behålls och CTEKs produktgarantier består – men med en ny molntjänst och tillgång till nya digitala funktioner som matchar eller överträffar dem hos CTEKs Charge Portal.
Vi säkrar en smidig och helt kostnadsfri teknisk migration av er laddlösning och garanterar att ni fortsätter att få bästa möjliga support och funktion, genom ett tätt samarbete mellan Mobility46 och CTEK.

CPMS46 - samma trygghet, ny flexibilitet
Avancerad övervakning och styrning av laddpunkter
Få full kontroll över laddplatserna – se status, hantera tillgång och styr laddningen centralt.
Flexibla betalningslösningar och smidig användarhantering
Behåll samma lösning för debitering som idag, via er förvaltare eller publik betalapp.
Skalbarhet för flera laddplatser och anläggningar
Bygg ut i egen takt – systemet hanterar allt från enstaka platser till flertalet anläggningar.
Kontinuerlig utveckling och hög driftsäkerhet
Plattformen uppdateras löpande och är byggd för stabil drift – så att laddningen alltid fungerar.
Jämför våra funktioner
Används av bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och företag över hela Sverige. Med CPMS46 får ni samma funktionalitet som ni haft via CTEKs Charge Portal - och lite till!
Just nu: 35 kr/uttag/mån!
Ordinarie pris: 59 kr.
Frågor och svar
Varför avvecklas Charge Portal och Taking Charge-appen?
CTEK har valt att fokusera sin verksamhet på utvecklingen av marknadsledande produkter och lösningar inom destinationsladdning. För att effektivisera vårt tjänsteerbjudande och förbättra användarupplevelsen, har vi beslutat att avsluta Charge Portal och den tillhörande appen Taking Charge från och med den 1 december 2025.
Vad händer efter den 1 december 2025?
Efter detta datum kommer Charge Portal och Taking Charge-appen inte längre att vara tillgängliga. Alla funktioner kopplade till tjänsten upphör, och användare behöver ha migrerat till en ny plattform för att behålla kontroll och funktion över sina laddare.
Vad innebär övergången till Mobility46?
CTEK har valt Mobility46 som rekommenderad partner för fortsatt plattformsstöd. Mobility46 erbjuder en robust och användarvänlig tjänst med likvärdiga eller förbättrade funktioner jämfört med Charge Portal.
Vad erbjuder Mobility46?
Mobility46:s plattform inkluderar bland annat: Övervakning och styrning av laddare i realtid Smidig användar- och betalhantering Stöd för flera anläggningar och laddpunkter Hög systemstabilitet och kontinuerlig utveckling
En jämförelse av systemens funktioner ser du i tabellen längre upp på den här sidan.
Vad behöver jag göra för att migrera?
Acceptera erbjudandet senast 15/9 2025 för att säkerställa en smidig migrering.När vi mottagit din bekräftelse kontaktas du av Onboarding-teamet på Mobility46 för planerad migrering, som sker före den 1 december 2025.
Vad kostar det att migrera till Mobility46?
CTEK och Mobility46 har tillsammans tagit fram ett förmånligt erbjudande för befintliga Charge Portal-användare. Detaljer kring kostnad och avtalsvillkor framgår här på sidan.
Kommer mina inställningar och historik att följa med?
Delar av inställningar och information kan komma att överföras, men exakt omfattning beror på tekniska förutsättningar. Vid migreringen kommer Mobility46 att hjälpa dig att konfigurera systemet så att det speglar dina behov.
Vad händer om jag inte migrerar i tid?
Om du inte har valt en alternativ lösning före 1 december 2025, kommer du inte längre att ha tillgång till Charge Portal eller relaterade funktioner. Vi rekommenderar därför starkt att du agerar i god tid för att säkerställa drift utan avbrott.
Vem kontaktar jag vid frågor eller behov av support?
CTEK: chargeportal@ctek.com
Mobility46: ctek@mobility46.se
Kommer andra tjänster från CTEK att påverkas?
Nej, denna förändring gäller enbart Charge Portal och appen Taking Charge. CTEK:s övriga produkter och tjänster påverkas inte och kommer fortsatt att utvecklas och supporteras som vanligt.
Hur påverkas användarna av laddarna i praktiken?
Laddarna kommer att fortsätta fungera som vanligt, men funktioner såsom fjärrstyrning, användarhantering, statistik och schemaläggning via Charge Portal eller appen Taking Charge kommer inte längre vara tillgängliga efter 1 december 2025. För fortsatt full funktionalitet krävs migration till Mobility46 eller annan tredjepartsplattform.
Kan jag välja en annan plattform än Mobility46?
Ja, du står fritt att välja en annan OCPP-kompatibel plattform, men CTEK:s stöd och erbjudande är specifikt utformat för användning tillsammans med Mobility46.
Kommer jag att få teknisk hjälp vid migreringen?
Ja, både CTEK och Mobility46 kommer att erbjuda vägledning och teknisk support i samband med migreringen för att säkerställa en smidig övergång.
Hur lång tid tar migreringen?
Själva övergången går normalt över samma dag, dock lite beroende på antal laddare och anläggningar. Tidsplan och instruktioner skickas ut efter att du accepterat erbjudandet.
Vad händer med min data i Charge Portal?
Personuppgifter och historik hanteras enligt GDPR. All data i Charge Portal kommer att raderas på ett säkert sätt efter tjänstens avveckling. Du kan begära utdrag eller export av viss information innan 1 december 2025 genom att kontakta chargeportal@ctek.com.
När kommer den tekniska migreringen att ske?
När vi mottagit din bekräftelse kontaktas du av Onboarding-teamet på Mobility46 för planerad migrering, som sker före den 1 december 2025.

Vi finns här för att hjälpa dig.
Vi värdesätter ditt förtroende och vårt samarbete. Om du har några frågor, funderingar eller behöver ytterligare stöd, tveka inte att kontakta Mobility46 på ctek@mobility46.se eller CTEK på chargeportal@ctek.com.
Ta del av erbjudandet: 35 kr / uttag / mån.
1. Fyll i formuläret så får du villkoren skickade till den angivna e-postadressen.
2. Villkoren godkänns enkelt via vår partner OneFlow.
3. Därefter kontaktas du av Mobility46 med mer information inför den tekniska migreringen.
