Få koll på parkeringsaffären med Insight46

Har ni koll på hur era parkeringstillgångar nyttjas? Eller vad ni behöver göra för att öka er beläggningsgrad? När ni digitaliserar parkeringsförvaltningen samlas all data kring er parkering och elbilsladdning på ett ställe. Data som ni kan använda för att optimera och utveckla er parkeringsaffär.

I videon här ovan ser ni några exempel på de rapporter som finns i Insight46.

Varför behöver man ha koll på sin parkeringsdata?

Alla som äger eller förvaltar parkering har en sak gemensamt - vi vill se välbelagda parkeringsytor. En tom parkeringsruta är en missad intäkt. För att kunna maximera beläggningsgraden behöver man först ha koll på två saker:

  1. Hur ens tillgångar nyttjas

  2. Hur efterfrågan ser ut bland potentiella kunder

Med ett digitalt affärssystem för parkeringsförvaltning får ni den kollen. Från den dag ni implementerar ert system börjar det nämligen att samla in data, kring exempelvis hur era anläggningar nyttjas och hur intresset ser ut för era olika erbjudanden. Lägger ni ihop utbud och efterfrågan har ni tagit första steget mot att optimera affären.

I den här artikeln kan du läsa mer om vilken roll data spelar i den digitala parkeringsförvaltningen.

Vilken data kan man se i Insight46?

Insight46 är vår modul för data och statistik. Här tillgängliggörs all er parkerings- och laddningsdata i anpassade rapporter och dashboards, så att det blir så enkelt som möjligt för er att ta datadrivna beslut. Några av de dashboards som ni kan se i Insight46 är:

  • Översikt över anläggningar, avtal, platser och behörighetskoder

  • Antal ladduttag, laddavtal och kWh

  • Beläggningsgrad och vakansgrad

I vår funktionslista hittar du mer information om vilka rapporter och dashboards som finns i Insight46.

Insight46 hjälper er att ta datadrivna beslut

När ni väl har samlat er parkeringsdata och börjar få koll på nyttjande och efterfrågan - hur använder ni datan för att optimera affären? Några saker ni kan göra är exempelvis att:

  • Marknadsanpassa era priser

  • Optimera nyttjandegraden baserat på efterfrågan

  • Anpassa er investering i elbilsladdning till era kunders behov

Mer om hur ni gör detta kan du läsa här: “Våra bästa tips för att affärsutveckla er parkering med data.

Genom att använda data i er parkeringsförvaltning kommer ni att kunna ta mer träffsäkra beslut, vilket är bra för er effektivitet, lönsamhet och kundnöjdhet.


Vill ni veta mer?

Boka en demo
Previous
Previous

Digitalisering som drivkraft i en parkeringsekonomi för klimatomställning

Next
Next

Så utvecklar ni er parkeringsaffär med ANPR [webinar]