“Ta betalt för parkering” och fyra andra rekommendationer för framgångsrik affärsutveckling

Under vårt webinar “Så utvecklar Corem en lönsam parkeringsaffär - en satsning på nöjdare kunder och ökade intäkter” berättade Eva Näsholm (Gruppchef parkering på Corem) om hur det gick till när de digitaliserade sin parkeringsförvaltning. Hon avslutade med att dela med sig av sina fem bästa rekommendationer för hur man framgångsrikt utvecklar sin parkeringsaffär. Nycklarna för en lyckad implementation, helt enkelt. (Vill du ladda ner listan som PDF? Scrolla till slutet av sidan!)

Missade du webbinariet? Här kan du se inspelningen!

1: Lär känna dina kunder & din affär (Kundresan)

  • Hur ser nuvarande affär ut? Titta på både helheten och parkeringsaffären.

  • Vad efterfrågar kunderna?

  • Vad saknas i form av produkter?

  • Vad händer i omvärlden och hos konkurrenter?

  • Definiera era mål med projektet.

  • Sätt en kommersiell strategi tidigt för pris och produkt.

2: Involvera alla som berörs tidigt i processen

  • Bygg delaktighet och förståelse internt.

  • Underskatta aldrig vikten av intern information till förvaltare, uthyrare med flera.

  • Säkra det ekonomiska flödet och rapportering så tidigt som möjligt.

  • Kundsupport – hur ska ni ta hand om kundernas frågor efter utrullning?

  • Skicka frekventa statusrapporter – veckovis initialt!

3: Information till kund inför utrullning

  • Lägg mycket tid på att utforma informationen till (slut)kund – enkelhet och tydlighet betalar sig.

  • Ring och följ upp med de kunder som, av olika skäl, behöver lite extra omtanke.

  • Se till att ha uppdaterade ritningar på alla parkeringar – skicka dem vid behov.

4: Differentiera erbjudandet

  • Vilka skillnader finns mellan parkeringsytor/-produkter idag?

  • Är det tydligt för kunden vad hen köper?

  • Erbjud tilläggsprodukter som motsvarar efterfrågan (ger tydlighet för kund och intäktspotential).

  • Läge är oftast den starkaste drivkraften för en parkeringskund. Att differentiera pris utifrån läge = nöjda kunder!

5: Våga (börja) ta betalt för parkering!

  • Parkering har ett högre värde i dagsläget än tidigare.

  • Våga ta betalt i lämplig omfattning.

  • Ta små steg i taget!


Vill du spara Evas tips?

Fem rekommendationer för framgångsrik affärsutveckling
Previous
Previous

Så utvecklar Corem en lönsam parkeringsaffär [webinar]

Next
Next

Är digital parkeringsförvaltning rätt för er?