Så utvecklar ni er parkeringsaffär med ANPR [webinar]

Vill ni öka era intäkter och skapa en riktigt bra parkeringsupplevelse för både hyresgäster och besökare? I detta webinar berättar vi hur det går till!

 Här hittar du hela inspelningen: “Så utvecklar ni er parkeringsaffär med ANPR”

ANPR är inte längre bara till för besöksanläggningar. De finaste resultaten och den bästa kundupplevelsen får ni när ni använder ANPR i anläggningar som kombinerar kontraktsparkering och besöksparkering. I detta webinar djupdyker vår medgrundare Pelle Sjögren i de möjligheter som ANPR öppnar upp för er parkeringsaffär. Som ett smakprov på vad Pelle berättar om kommer här fyra exempel:

Datadriven överbeläggning möjliggör maximalt nyttjande

ANPR-kamerorna samlar in exakt data på hur era anläggningar nyttjas – timme för timme, dag för dag. När ni börjar titta på den här datan kommer ni snabbt att se beteendemönster bland era kunder och besökare.

Det kan till exempel vara så att ni anser er ha hyrt ut garaget med full beläggning, men datan visar att det står halvtomt under vardagar mellan 9-16. Med den här insikten kan ni paketera nya erbjudanden för att fylla upp garaget med ytterligare kunder. Ni når på så sätt full beläggning utan att era befintliga kunder riskerar stå utan plats.

Lojalitetsprogram attraherar återkommande besökare

Med ANPR46 kan ni bygga en relation med era besökare och få dem att välja just ert garage, om och om igen. Erbjud en kundklubb där de, mot att de registrerar sina personuppgifter, får all debitering samlad på en månadsfaktura och dessutom erbjuds olika förmåner som ni väljer (exempelvis rabatterad besökstaxa eller tillgång till mer attraktiva parkeringsytor).

Trygg och exklusiv besöksparkering med identifierade besökare

En annan fördel med kundklubbsfunktionaliteten är att alla medlemmar är identifierade. Om ni till exempel vill öka era intäkter genom att erbjuda besöksparkering, men samtidigt vill hålla garaget låst, kan ni enkelt lösa detta med ANPR46 För att få parkera i ert garage krävs det att man antingen har ett parkeringsavtal eller att man registrerar sig i er kundklubb. Besökaren öppnar då porten med sin app, på samma sätt som era hyresgäster med parkeringsavtal gör. Kamerorna registrerar tiden för besöket och kunden debiteras via månadsfaktura.

Full flexibilitet med avtalsparkering och besökstaxa i ett hybridavtal

Sist, men inte minst, vill vi slå ett slag för hybridavtal. Med den här funktionaliteten kan ni låta era avtalskunder nyttja era parkeringsanläggningar under dygnets alla timmar, oavsett när deras parkeringsavtal gäller - helt utan att riskera böter.

Systemet lägger nämligen automatiskt på besöksaxa för de timmar som kunden nyttjar garaget utöver den tid som deras p-tillstånd gäller. Och alla avgifter samlas på en månadsfaktura.

Till exempel:

Fredrik som bor i er fastighet har ett kvällstillstånd som gäller vardagar mellan 18-07, samt dygnet runt under helger (eftersom han tar bilen till jobbet varje dag vill han inte betala för den tid som platsen står tom). En dag vill Fredrik ta sovmorgon och åka till jobbet först kl 10. I vanliga fall skulle detta innebära att han behöver flytta på bilen eller gå ner och köpa en besöksbiljett i p-automaten för de extra timmarna. Men eftersom er anläggning är utrustad med ANPR46 kan han lugn stå kvar. Systemet har full koll på tiden som han står i garaget, och lägger automatiskt till tre timmars besökstaxa på hans vanliga månadsfaktura.

Vill du veta mer?

Det här är bara några av de tips och exempel som Pelle tog upp under webbinariet. Kika på inspelningen om du vill få koll på allt du behöver veta för att utveckla er parkeringsaffär med ANPR!

Webinar: Så utvecklar ni er parkeringsaffär med ANPR
Previous
Previous

Få koll på parkeringsaffären med Insight46

Next
Next

3 saker att tänka på när ni väljer ANPR-system [infografik]