Kungliga Djurgårdens Förvaltning digitaliserar parkeringstillstånd och kontraktsparkering med Park46

Kungliga Djurgårdens Förvaltning (KDF) har upphandlat ett digitalt system för kontraktsparkering och parkeringstillstånd. Syftet med upphandlingen är att bland annat förenkla hanteringen av parkeringsavtal, parkeringstillstånd samt statistik för sina drygt 1400 parkeringsplatser.

KDF har som huvuduppgift att förvalta Konungens enskilda dispositionsrätt till Djurgården. I uppgiften ingår att värna det historiska kulturlandskapet, vårda den befintliga naturen och anpassa området till människors önskan om en stimulerande fritids- och rekreationsmiljö samt att se till framtida behov.

Kungliga Djurgården är Stockholms mest välbesökta rekreationsområde. Här kan man njuta av såväl natur som ett rikt utbud av kultur, museer och historiska byggnader. KDF upplåter dessutom marken för evenemang av olika slag.

Med Park46 får KDF ett smidigt digitalt system för parkeringsförvaltning, vilket bland annat innefattar:

  • Webbaserad kundportal för köp av digitala p-tillstånd och ansökan om förhyrd plats

  • Webbaserad administrationsportal för förenklad förvaltning av besöks- och kontraktsparkering

  • Mobilapp för parkören

  • Automatiserad avisering

  • Betalningshantering

  • Data och statistik kring intäkter och nyttjande

Systemet stödjer även integration av elbilsladdning, ANPR-kameror, externa betalsystem för besöksparkering samt övervakningssystem.

Avtalet löper mellan 2023-02-10 – 2025-03-31.

 
 
Previous
Previous

Fem fakta som gör ett Parking Management System till ett måste

Next
Next

Bli en mästare på parkeringsförvaltning – fem saker att tänka på